۱۳۹۱۱۲۰۴

درباره بوزقورد(گرگ خاکستری) و تصایر زیبا از ان

نشان ملل ترک جهان چیست ؟
در طول تاریخ تمامی ملتها برای خود نشان ، علامت و سمبلی را انتخاب کرده و خود را بطوری به آن سمبل ونشان وصل کرده و یا از آن سمبل و نشان نیرو و قدرت روحی گرفته اند و در جنگها و اداره مملکت و رفتارهای اجتماعی از نشان خود الگو و تاثیر پذیرفته اند . برای مثال :
 نشان آمریکائیها    پرنده شاهین   است .
 نشان فرانسوی ها    خروس       است .
 نشان کانادایی ها       خرس       است .
 نشان انگلیس ها          شیر       است                                                                      
نشان پارسها  نیز          شیر        است 
نشان ترکها      گرگ(بز قورد)     است .
همانطوری که گفته شد در جهان کنونی هفت (7) کشور مستقل ترک وسیزده (13) جمهوری خود مختار ترک و مجموعا پنجاه وشش (56) سرزمین ترک وجود دارد که حدود 560 میلیون نفرازجمعیت جهان را شامل می شوند. و دارای پرچم های مختلفی می باشند ولی در یک اصل تمامی ملل ترك جهان مشترک هستند و آن داشتن سمبل مشترک گرگ ( بز قورد) است . که در اجتماعات با تا کردن دو انگشت وسط آنرا نشان می دهند . 
فلسفه اینکه چرا  بز قورد نشان وعلامت ملل ترک جهان شده است ؟ روایات مختلفی دارد که ما به یک نمونه از آن اشاره می کنیم :
در داستانها آمده است که اولین ثلاله ملل ترک دنیا شخصی بنام اغوز خان بوده است که در شیر خوارگی ، پدر و مادرش را از دست داده و تک و تنها در دره ای می ماند که در این هنگام  گرگی از جنس  بز قورد  طفل شیرخواره را پیدا کرده  و از او نگهداری میکند و با دادن شیر خود ، طفل را از مرگ نجات می دهد . که با زنده ماندن اغوز خان نسل ترکها از نابودی نجات پیدا می کند و با ایجاد زاد و ولد قبیله ترکها بوجود می آید و اغوز خان اولین ثلاله و جد  ( آ تای )  ترکها بحساب می آید که با شیر گرگ بزرگ شده است . و اگر بزقورد(بوزقورد)نبود ، اغوز خان زنده نمی ماند وبدیهی است که نسل ملت ترک نیز از میان می رفت . لذا بدین سبب بز قورد  نشان ملل ترک جهان می شود . علاوه بر این بز قورد خصوصیتهای منحصربه فردی دارد و با سایر گرگها و حیوانات فرق دارد که چند مورد ذکر می شود :
 1- بوزقورد مثل سایر گرگها اجتماعی زندگی نمی کند و معمولا تنها زندگی می کند .
 2- بوزقورد فقط با یکی از همنوعان خود ازدواج کرده و جفت گیری می کند و مثل انسانها زندگی خانوادگی تشکیل می دهد .
 3- بزقورد ، هرگز در جای محصور زندگی نکرده و اسارت را تحمل نمی کند وهرشئ ای یا جانداری که مانع حریت وآزادگی اش شود سریعا حمله ورشده وپاره پاره اش می کند. و در صورت تحمیل اسارت ، یا خود کشی می کند و یا با گرسنه ماندن می میرد . یعنی یا می میرد و یا از اسارت خود را نجا ت می دهد،  که این خصیصه، ارزش سمبلی آنرا بیشترعیان می کند.
4- بزقورد در برابر تجاوز به لا نه اش و  حمله دشمن خیلی درنده بوده و متجاوز را پاره پاره می کند
-  در واقع بز قورد حیوانی است با جثه کوچکتر از گرگهای معمولی ، نجیب ، تمیز و مهربان و در عین حال زیرک و درنده و اسارت ناپذیر ، که با گرگهای معمولی خیلی فرق دارد .
حسن ختام اینکه :  سرزمین ایران ، سرزمین  بز قورد است.  و هر دیار آن را لانه های بز قورد تشکیل داده است . که متاسفانه این سرزمین و لانه را حدود هشتاد (80) سال است که حاکمان پان فارسیست شوونیست ، ظالمانه غصب کرده و فرهنگ و زبان آن را به نابودی کشانده اند و بدین وسیله به سرزمین بز قورد تجاوز کرده و لانه آنرا ویران کرده اند ، ولی غافل از اینکه عواقب شوم ویرانی لانه بز قورد را نمی دانند . هشدار و وای به روزی که فرزندان بز قورد این دلیر مردان و جوانان نجیب و تمیز و مهربان و در عین حال زیرک و اسارت  نا پذ یر ترک ، همانند بز قورد برای رهایی ازاسارت وبرای نجات خود از تجاوز شوونیست فارس دست به درندگی بزنند که در این صورت ظالمان پان فارسیست شوونیست را دریده و پاره پاره خواهند کرد.





بوزقورد


بوزقورد




بوز قورد نماد تورکهای جهان

.

۵ نظر:

  1. واقعا عکس های زیبایی هستند مرســــــــــــــــی

    پاسخحذف
  2. از مطالب وبلاگت خیلی استفاده کردم ممنون

    پاسخحذف
  3. متاسفانه و هزاران هزار تاسف که مدتی پیش یک سری از پان فارسیسم های افراطی این علامت دست که در تصویر هست را به علامت دیگری تشبیه کرده بودنن (که از بیان ان در اینجا معزورم) ولی واقعا مایه شرم هست که یه عده هموطن ایرانی بخواهد سمبل تاریخی هموطن ایرانی خود که اشاره به چنین موارد زیبا و پسندیده ای دارد را از روی آگاهی یا شاید هم نمیدانم نا آگاهی و یا شاید جهل و نادانی اینگونه تحریف کنن و با ان بازی کنن و به چیزی چنان شرم اور تشبیه کنن یک هموطن باید در جهت سربلندی هموطن خود گام بردارد نه این که باعث سرافکندگی هموطن خود شود واقعیت این هست که شمار زیادی از ایران تورک هستند(حال با تورک های سایر کشورها کاری ندارم) که سنمل انها همین بز قور(گرگ خاکستری) هست و ان را با این علامت دست به هم نشان میدهند و همه انها بلا استسنا آن را میشناسند و اکثرا در مجالس بخصوص و مخصوصا بازی های فوتبال این علامت را به معنی بوزقورد به هم نشان میدهند حال چرا بعضی ها میخواهند با چشم دیگری به آن نگاه کنن و چنین بازی شرم اوری با سنمبل تاریخی هموطن خود کنن واقعا عجیب است و قابل توجیه نیست ایا اینها نمی دانند اگر باعث سرافکندگی هموطن خود شود در نهایت باعث سرافکندگی خود خواهند شد ایا هنوز نمی دانند باید بجای این کارهای شرم آور که در شان یک ایرانی وطن پرست نیست در جهت سربلندی ایران گام بردارند؟؟؟ ایا واقعا نمی دانن سربلندی یک هموطن ایرانی حال از هر قوم و نژادی در نهایت سربلندی کل مملکت ایران هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  4. پان ترکیسم و پان فارسیسم (؟؟) و پان چیز های دیگر همه سر و ته یک گه هستند. خاک بر ر همه شان. الآن قرن 21 عده ای ولو اندک هنوز در پی بازی های ابلهانه ی بچه گانه شان آدم می خورند!!! آدم خوری صفت گرگ و شیر و ... است. آدم که آدم نمی خورد! آدم که آدم نمی کشد!

    پاسخحذف
  5. از کی تحریف تاریخ و جعل تاریخ زیر پا گذاشتن حقوق دیگران تحمیل فرهنگ خود به دیگران تحریف تاریخ دیگران تجاوز و غصب سرزمین دیگران تلاش برای نابودی فرهنگ و ادبیات دیگران نژادپرستی و تحقیر و تسمخر تاریخ ادبیات زبان و فرهنگ دیگران و غیره و غیره شده شرافت که ما خبر نداریم
    ما وقتی چیزی را به عنوان نماد انتخاب میکنیم عادت های پسنیده ان را الگو میکنیم که یک حیوان میتواند این عادت های پسنیده را داشته باشد پس انسان هم باید داشته باشد حدیث داریم از ائمه که سه چیز را از کلاغ یاد بگیرید حال کلاغ بالای درخت زندگی میکند ما هم باید بالای درخت زندگی کنیم نخیر بلکه بالای درخت زندگی کردن جز سرشت این حیوان است بلکه باید از عادات پسندیده این حیوان که یک انسان هم باید داشته باشد الگو بگیرم مثلا این که کلاغ هرگز در جلوی چشم دیگران امیزش جنسی نمی کند و چه بسیارند انسانهایی که این کار را میکنن و فیلمش را هم پخش میکنن پس این انسان ها از کلاغ هم پست هستن و باید این اخلاق پسندیده را از کلاغ یاد بگیرند اجداد ما گرگ خاکستری را به خاطر داشتن یک سری عادات پسنیده به عنوان نماد انتخاب کرده اند تا از ان الگو بگیرنند و لذا هر انسانی که از این عادات که ذکر شده الگو بیگیرد به سوی کمال انسانیت راهنمایی خواهد شد

    پاسخحذف

یاشاسین بتون تورک دیلی